Gemotiveerde medewerkers, gemotiveerde patiënten
Training motiverende gespreksvoering kan uw medewerkers helpen om cliënten beter te betrekken bij hun eigen zorg en om hen te ondersteunen bij het overwinnen van obstakels die hen kunnen tegenhouden om gezonde veranderingen aan te brengen. Dit kan leiden tot een hogere tevredenheid van patiënten en een betere medewerking, wat kan leiden tot verbeterde gezondheidsuitkomsten. Bovendien kan het gebruik van motiverende gespreksvoering ook leiden tot een hogere tevredenheid van medewerkers, omdat zij zich meer betrokken voelen bij het behandeltraject en omdat zij beter begrijpen waarom bepaalde veranderingen nodig zijn.
Daarnaast kan kennis van gedragsverandering ook helpen om patiënten te ondersteunen bij het maken van duurzame gedragsveranderingen. Dit kan worden gedaan door het gebruik van beproefde technieken zoals het kiezen van realistische doelen, steun van anderen mobiliseren en het vertrouwen in eigen kunnen opbouwen.
Wil je weten wat Buro Sherpa voor jouw organisatie kan betekenen? Lees dan snel verder.
Kijk bijvoorbeeld wat jij kunt leren van het COM-B Model of het Transtheoretisch Model van gedragsverandering.
Of leer meer over gesprekstechnieken van MGV, of over Samen Beslissen.